Det har varit lite si och så med mig och sims på senaste tiden. Jag har spelat med min Salvatorfamilj i närmare 10 generationer men precis som vanligt börjar jag tröttna på familjen lagom till att jag börjar närma mig den första dynastiprestationen. Istället har jag skapat ny familj som jag redan nu i tredje generationen tröttnat på, skapade mig ytterligare en igår efter jag totalfallit för ett efternamn under Friidrotts VM. Nu sitter jag här igen med ytterligare ett namn jag skulle vilja bygga upp en dynasti med men känner mig samitdigt lite rastlös med tänkande och spelstrategin. Så har nu istället bröjat blicka mot en annan utmaning som jag egentligen fasat för sedan jag började spela sims. Nämligen bygga hus. 
 
Det vore så fruktansvärt kul att kunna bygga egna hus som man är nöjd med, men vanligtvis när jag bygger hus tar det mig en oändlig tid och när jag sedan väl flyttar in med en familj och börjar spela trivs jag inte för fem öre i huset. Har kollat runt på några videor nu när folk bygger hus och kommit fram till att jag verkar börja i fel ända. Jag börjar alltid med att bygga upp rummen och strukturen invändigt medan de mer etablerade simsbyggarna verkar bygga upp strukturen utvändigt och sedan hantera det invändiga. Är nu taggad på att ge det ett försök och hoppas innerligt att man kunde utveckla sig själv inom detta. Kanske inte är något att att skriva på CV:t men skulle ta mitt spelande till en annan nivå. 
//Ynnejaxl
 
 

Kommentera

Publiceras ej