Då var min första riktiga semester inne på sin sista dag. Den avslutades med en kort tripp till Öland som jag ändå måste klassificera som ett av våra bästa besök till denna underbara ö. Vädret var helt fenomenalt och vi hann med en massa mysiga saker trots den korta tiden. Bland annat hann vi med de obligatoriska besöken i Borgholm och på Lammet och grisen samt en rafflande minigolfrunda. Vi hann se kamlerna och besöka Evas gårdsbutik. Jag åt anka för första gången i mitt liv. Vi hann träffa Kungen och Drottningen och sedan få en guidad tur på deras privataägor som tydligen bara sker två helger om året. 
 
Även om vi känner att  i redan sett det mesta på Öland har vi redan nya planer för nästa års resa som jag verkligen ser framemot. Hoppas även på det goda vädret, för om man får solsken och varma dagar är Öland nästintill oslagbart i min mening. 
//Ynnejaxl
 

Kommentera

Publiceras ej