Kom till jobbet med vetskapen om att det skulle bli en lång torsdag. Eftersom Emma och jag börjar vårt nya träningsliv idag hade jag bestämt mig för att vara kvar på jobbet tills det begav sig, vilket skulle innebära middag på kontoret och avfärd klockan 19:00. När jag väl kom hit och såg på dagens schema insåg jag att jag inte hade några möten idag. En mardröm för mig en vanlig dag, en ännu värre förutsättning just idag. Inte stannade det där, först meddelade den ena kollegan att hon skulle åka hem och jobba hemifrån idag, sedan meddelade den andra samma sak, medan den tredje är på plats men på möte hela dagen… som toppen på moset verkar jag även ha en nästan lika ineffektiv dag idag som igår.

Tog mig i alla fall ut på lunchen för att få lite luft samtidigt som jag gav det återigen ett försök att leta efter en svart lite längre kofta. Det hela slutade med att jag köpte en kavaj … en svart kavaj. Som om jag inte hade nog med kavajer hemma, en svart är ju så originellt och verkligen inget jag redan har! Försöker intala mig själv att jag köpte den av legitima anledningar. Dels var den på kampanj och dels sitter den betydligt mycket bättre än den svarta jag har hemma.  Eftersom jag gått ner i vikt det senaste året och inte följt upp det med nya kavajer är de flesta av dem lite för stora för mig just nu. Försökte söka lite stöd hos Eduard i att jag tog rätt beslut, men han har ännu inte gett mig någon respons.

Nu ska jag väl försöka hitta arbetsnoralen man har gömt någonstans inom en. Vilket känns tungt… att skriva detta tog inte alls den tiden jag trodde det skulle. 
//Ynnejaxl

Kommentera

Publiceras ej