Då var helgen över. Denna helg har varit, precis som många andra den senaste tiden, riktigt härlig. Sedan jag började jobba och framförallt blev fast anställd har jag blivit så mycket bättre på att nyttja helgen och dra ut det mesta av den. I fredags var det hemmajobb som gällde och på kvällen skulle Ellis se sin första hockeymatch. Tyvärr var det inte så spännande utan blev mest skrik och gnäll eftersom den inträffade under sovtiden och det var lite bökigt att somna fridfullt i Saltsjöbadens kalla hall. 
 
Under lördagen blev det lek och bus med Cindy och Lovisa. Det blev övning att cykla utan stödhjul, en massa ritande, pankakor, kurragömma och så självfallet den obligatoriska restaurangleken. Kvällen spenderades med Eduard då vi åkte till stan, besökte några restauranger och åt middag innan vi åkte hem igen för lite hemmamys. Denna söndag har jag som troligtvis många andra firat farsdag, speciellt för mig är att jag dessutom snott åt mig en massa bebisgos. 
 
 
Känner mig riktigt taggad inför den kommande veckan, vilket dels beror på den lyckade helgen jag nu lämnar bakom mig men även planerna för veckan. På tisdag blir det en tripp till Jönköping eller rättare sagt Nässjö för att under onsdagmorgon ta sig till Jönköping och hålla i ytterligare en utbildning. Har sett framemot det länge, även om det är ganska påfrestande att resa med jobbet och framförallt är själva utbildningsdagen riktigt tung så är all möda värd flera gånger om eftersom det är så fruktansvärt kul att träffa våra användare och utbilda dem i plattformen. Denna lilla resa kommer få veckan att kännas kort, vilket är alldeles underbart. Helgen kommer komma snabbt och på söndagen sticker jag och mor till Ullared för höstens stora shopping. Flexledig måndag och tisdag genererar visserligen tomma hål i plånboken men ytterligare en kort vecka och så en massa lycka över alla fina inköp och all kvalitétstiden med mamma. 
//Ynnejaxl 
 

Kommentera

Publiceras ej