Just nu är jag fruktansvärt ineffektiv på jobbet, det har jag i ärlighetens namns varit hela dagen. Det är frustrerande för mig, jag avskyr ineffektivitet, men ibland blir det bara så och man kan inte göra något åt det. Dock är det extra frustrerande eftersom jag i fredags lovade mig själv att jag skulle ta tag i främst två uppgifter denna vecka och ta några rejäla kliv framåt med dem men det har inte riktigt gått. Jag jobbade på lite grann på den ena igår men idag har det varit nada. Har knappt orkat ta tag i de enkla två-minuters uppgifterna.

Vad gör jag då? Jo, det är en väldigt bra fråga. Har gjort efterforskningar kring riskkuponger och huruvida man ska slå till efter verksamhetsövergången vid årsskiftet. Hur har det gått med det beslutet? Det är pendlar fram och tillbaka, även om alla runt omkring enbart är positiva i olika grader. Därutöver har jag försökt engagera mig i olika diskussioner som uppstått med kollegorna, oavsett om de är relevanta för mig eller inte, oavsett om de är arbetsrelaterade eller inte. För att försöka få lite mer gjort slog jag nyss på Mordpodden med förväntningarna att det skulle ge mig fokuset som behövs för att faktiskt uträtta lite idag… det genererade i detta inlägg. Idag är det helt enkelt ingen bra dag, förhoppningsvis vänder det efter lunch. 
//Ynnejaxl

 

Kommentera

Publiceras ej