Först var det Modern family, sedan New girl - gånger två tror jag - sedan blev det Vänner och nu är det Arrested Development. Vad jag pratar jag om? Jo, mina sällskapsserie. Med det menar en sådan serie som jag slår på när jag gör andra saker medan jag lyssnar halvt om halvt, serier som jag kan stanna upp och se två eller tre avsnitt av medan de rullar för att sedan göra annat, serier som jag utan problem kan låta rulla och ändå hänga med i. Såna där mysiga, enkla framförallt serier som jag tidigare sett och därför vet vad de handlar om. 
 
Arrested Development är en fruktansvärt konstig serie, väldigt simpel men det är just det som den så mysig. Den är tillräckligt skruvad för att man ska undra hur tusan de kommit på allt som händer i den men ändå tillräckligt enkel i storyn för att man inte måste se varenda sekund. Sen är det såklart det allra bästa med serien, Michael Cera är med i den. 
//Ynnejaxl

Kommentera

Publiceras ej