Igår var ingen vanlig arbetsdag, för igår var det  Ineradagen. Mina åsikter om själva dagen håller jag nog för mig själv men kan avslöja att det som gjorde mig glad igår var den lilla promenad från Södra station till München bryggeriet samt faktumet att jag hade min lilla väska med mig. Det som gjorde mig allra gladast var när Ineras vice VD, inför alla 300 åhörare, valade att lyfta upp just den tjänsten jag jobbar med en av de två tjänsterna som kommer driva utvecklingen av e-hälsa framåt. När man sedan insåg att SoB är en av de tjänster som de flesta inom e-hälsa är intresserade av, och inte enbart våra användare, så blev jag återigen riktigt nöjd med mitt arbete och vart jag hamnat. Vad som är allra mest spännande är att man är i starten av något stort. I nuläget vet inte många utanför e-hälsa vad SoB är men inom loppet om 10 år kommer SoB troligen vara allmänt känt och då kan jag stolt säga att jag var med i starten ... framför allt kommer det vara skönt att äntligen få folk att fatta vad jag jobbar med. 
 
Jag har åkt på en besvärlig förkylning, nästan en mansförkylning. Jag klarar av att jobba till eftermiddagen ungefär, sedan varvar hjärnan mellan att känna sig helt nedstängd till att fungera. Med andra ord är jag inte tillräckligt sjuk för att sjukanmäla mig men inte heller tillräckligt frisk för att jobba hela dagar. Har därför planer på att köra förmiddagar på jobbet och sedan ta sig hem för att försöka få saker och ting gjort hemma i lugn och ro. Turligt nog har jag mötesfria eftermiddagar nu både onsdag och torsdag för att ha en hel mötesfri fredag. Så just nu lutar det åt ytterligare en fredag med hemmajobb. 
 
Min träning har blivit lidande av denna eländiga förkylning, vilket är grymt. Jag vill verkligen komma igång på riktigt igen men man får vackert vänta. Vänta får även min 30 day challenge. Har sista dagen kvar samt kettlebellpasset, har inte vågat köra något av dem med min försvagade kropp. Håller tummarna för att mina planer på att dra igång med nästa utmaning på söndag/måndag inte går i stöpet. 
//Ynnejaxl

Kommentera

Publiceras ej