De senaste dagarna har jag känt av i kroppen att den är lite påfrestad. Inte sliten, utan kanske mer lite trött ... fast trött är ju mer som en synonym för sliten i detta sammanhang så vet inte riktigt hur jag ska förklara det. Men jag misstänker att det är för jag börjar närma mig slutat på min 30 day challenge. Lunges har den sista veckan blivit min abosluta favorit. De är fruktansvärt tunga men för tusan vad det tar, dessutom har jag alltid haft lätt att puscha mig till att köra på med benen. Däremot har jag toktröttnat på situps, de är så fruktansvärt tråkigt. 
 
Dock har inte denna lilla utmaning varit enbart negativ. Jag känner i hela kroppen att jag har mer muskler än vad jag haft på länge. Tror det är en kombo av att jag faktiskt kört på duktigt med dessa utmaningar varje dag samtidigt som jag äntligen återgått till mina älskade CX-pass. På måndag är det min sista dag, på tisdag ska jag köra ett kettlebell pass och se om jag märker av någon skillnad och på onsdag sla jag testa spinning för första gången. Sedan låter jag det nog veckan pasera innan jag hoppas på nästa 30 day challenge, kanske smygstartar redan på söndag som sist om jag blir för taggad. Tror kroppen skulle må bra av att få vila i några dagar. 
//Ynnejaxl
 
 

Kommentera

Publiceras ej