Att jag spelar sims är nog ingen hemlighet för er, däremot är det kanske inte lika känt vilka konsekvenser det har medan det för mig är uppenbart. Jag är inte trött om kvällarna när jag spelat sims. Jag kan sitta framför skärmen och se hur klockan närmar sig midnatt och till slut lyckas slita mig för jag vet att jag borde lägga mig, inte för jag känner att jag behöver det eller för att jag vill. Det tar alltid extra tid eller fokusering för att lyckas somna sen och när jag vaknar morgonen därpå känner jag hur man ruckat på sömnen och mina sömnbehov. Imorse var en sådan dag. När jag vaknade var jag riktigt trött och ville inte alls gå upp, somna om på direkten och blev rejält väckt och förvirrad av snoozen. Men det är bara att ta sig i kragen och kravla sig upp.  
 
På vägen till kontoret imorse insåg jag att redan innan jag kommit fram till jobbet längtade jag hem. Inte för jag vantrivs utan för jag längtade hem till varma, mysiga och bekväma kläder. Jag längtade hem till kvällens finbesök i form av Inna och Ellis. Nu har jag hunnit slå mig till ro på jobbet med frukosten bredvis mig och nyhetsmorgon i örat och jag känner hur kroppen blir tyngre och tyngre, nu längtar jag inte enbart hem till kläderna och kvällensbstyr utan även till sängen. 
//Ynnejaxl 

Kommentera

Publiceras ej