De senaste veckorna har jag varit fruktansvärt ofokuserad på jobbet. Det är som jag har en inre stress över något och kan därför inte slappna av och därmed kan jag inte dyka ner i arbetsuppgifter som jag normalt kan och verkligen älskar. En typisk anledning till sådana känslor för mig brukar vara när jag väntar på något. Förra veckan var det läkarbesked och Ullared, vilket denna vecka borde ge mig mer lugn i själen men så är det inte.
 

Jag tror jag sitter och väntar lite på bättre tider. Jag väntar på ledigheterna som snart infaller i form av röda dagar. Jag väntar på den där riktiga våren och sommaren. Jag väntar på att se om min halsvärk är en förkylning och därmed väntar jag på träningstillfällen. Jag väntar på andra besked av större slag. Framförallt kommer jag på mig själv att sitta och invänta avfärdstid varje dag på jobbet, vilket är långt ifrån en härlig känsla. Kort sagt är livet just nu bara en lång väntan, vilket gör en person med sådana röda inslag som jag har fruktansvärt otålig och icke harmonisk.
//Ynnejaxl

Kommentera

Publiceras ej