Hur blir man av med surdegar på jobbet?
Jo, man låter de jäsa så pass länge att de blir inaktuella.

 Just nu är jag inne i en riktigt ineffektiv period på jobbet. Det har varit svinkallt hela dagen vilket gjort att jag främst fokuserat på att få upp någon form av värme. När värmen började infinna sig och dagens stora riskanalys var avklarad försvann mina surdegar en efter en vilket resulterade sig i att jag nu sitter med Dilemma i öronen och jag försöker komma på nästa uppgift att hugga tag i samtidigt som mamma och jag för vår dagliga smskonversation. Ute faller regnet ner vilket skulle vara supermysigt men inte idag eftersom jag inte har med ett paraply och det är en lång väg till tåget. Dessutom börjar kylan göra sig allt mer påmind.

Egentligen skulle jag vilja proppa i mig godiset som ligger kvar i påskäggen eller äta något gott och varmt, har även kampats hela dagen med impulsen att springa ner en våning till Chokladfabriken och köpa varm choklad. Men efter påsken har lite saker hänt enligt vågen vilket just nu är motivationen som används för att motstå de impulserna, dessutom har jag en sådan träningsvärk som gör att jag drar mig in i det längsta för att resa mig upp i onödan. 
//Ynnejaxl

Kommentera

Publiceras ej