Jag måste vackert erkänna att jag tillhör den konstiga skaran som har favoritpennor. Jag tillhör också den skaran av mänskligheten som tycker att ens penna, det är ens penna, det är min egendom och ska därför behandlas som just min egendom. Jag är helt okej med att folk ibland tar ens penna för att nyttja den där och då utan att fråga om lov MEN lämna då för fan tillbaka den också! Blir galen på kollegor på jobbet som lånar ens penna men inte lämnar tillbaka den. Det är ju stöld. Hur kan man ta någon annans ägodel och inte sedan lämna tillbaka den? Hur minimalistisk den än verkar, det är fortfarande MIN penna. Det kan ses som ynkligt att jag inte kan bjussa på en penna, speciellt om det är en penna som jag kanske tagit från kontoret. Men om jag nu gjort anstärningen att gå till pennförrådet för att ta en penna som jag behöver, vad ger en av mina kollegor rätten att ta den pennan och sedan tvinga mig att gå igen till pennförrådet när du själv likaväl kan göra det? Det är vad jag tycker är ynkligt, det är inte speciellt ansträngande att gå till förrådet och hämta en penna. Gör det då själv och tvinga inte någon annan stå kast för din lathet. 
 
Som ni säkert listat ut har detta nyligen inträffat. Jag tog med mig en penna hemifrån som jag köpt själv för en dyrare peng. Använde den på kontoret och lämnade den på min plats för att gå till gymmet. När jag kom tillbaka och skulle skriva ner en anteckning hittade jag inte den. Letade febrilt efter den innan jag fastslog att jag måste förlagt den någonstans. Precis när jag vände mig om för att ta en ny penna i mitt pennförråd såg jag den ligga på skrivbordet bredvid mig. En känsla av frustration for genom kroppen, jag började genast smida hur jag kunde få tillbaka den. Nu har jag fått tillbaka den men tänker inte avslöja hur, det skulle nog bli för pinsamt för de som läser. Känner att jag redan någonstans skämt ut mig tillräckligt med detta inlägg. Även om jag har en väldigt stark åsikt i denna fråga och verkligen anser att det är en principsak. 
//Ynnejaxl  

Kommentera

Publiceras ej