Idag hade jag en sådan dag, en städdag. Det blev en rejäl genomkörare inför jul eftersom tiden är alldeles för knapp för allt som ska hinnas med innan dess. Dagen var lång och bjöd på lite spänning, bland annat brakade sängen ihop. Ena benet gav vika, så jag fick ligga på golvet, hålla upp sängen medan jag kämpade febrilt för att få tag på lådan under sängen - som jag givetvis hunnit skjuta iväg för att damsuga och moppa under sängen - som fick agera stöd så inte fler ben skulle ge vika. Den lilla kampen resultade i en ännu mer ansträngd rygg än vad städningen redan gett. Förhoppningsvis känns det inte allt för mycket imorgon. 
 
När städningen var klar kom Danne, Inna och Ellis på besöks så det blev lite bebisgos. Den lilla tösen blir bara större och större för varje gång man ser henne. Känns som det händer hur mycket som helst nu. Dessutom verkar hon mysa allt mer av goset hon får då och då från sin faster. Jag säger som hennes mamma sa idag till henne medan jag överröste henne med pussar: "Alla älskar dig". 
 
Imorgon ska Janerik komma hit på besök, förutsatt att hans vatten börjat fungera igen. På agendan står en tripp in till den stora staden för lite julmarknad och vad man mer kan tänkas orka med en lördag i Stockholmstad. Förutom det ska jag skrapa ihop det julpyntet som jag inte placerat ut hemma hos mig och bege mig till Eduard för att pynta lite hos honom. Under julledigheterna kommer man troligen spendera mer tid hos honom än hemma och jag vill ju självfallet ha julstämning där med.
//Ynnejaxl 

Kommentera

Publiceras ej