Har hänt en hel del sedan jag skrev här. En vanlig punkt skulle nog vara att ge en kort uppdatering på allt eller åtminstone det mest viktigaste. Det var inte riktigt planen att berätta vilka jag träffat, vad vi gjort och hur kul det var ... däremot insåg jag nu när jag började skriva att det jag faktiskt tänkte nämna är det allra viktigaste. 
 
Jag har den senaste tiden börjat ta tag i mig själv och mitt liv, vilket känns überlöjligt att säga. Det är nästan så jag spyr lite grann i munnen varje gång jag hör någon annan använda de orden men det känns faktiskt som de är det jag gjort den senaste tiden och det känns helt jäkla fantastiskt. Jag har börjat göra saker för min skull utan att ta så mycket hänsyn till andra eller tänka "tänk om den vill göra si och så". Jag har äntligen kommit igång med träningen igen och vad som känns ännu mer fantastiskt är att vikten kanske inte har reagerat så mycket men jag både känner och ser skillnaden på min kropp och min hållning... framförallt mår jag så fruktansvärt mycket bättre nu och är betydligt myket nöjdare nu än för några veckor sedan. Jag har tvingat mig själv att ta mer plats på jobbet, det har varit en tröskel för mig och är det fortfarande men i takt med att jag tagit allt mer plats har jag insett att det inte är så farligt och jag har mer koll än vad jag vågar inse. Dessutom är det trots allt inte så farligt att ställa en dum fråga någon gång, om andra gör det så kan väl jag också tillåta mig själv få göra det? Slutligen är jag just nu i ovetande kring en stor händelse, även om jag med stor säkerhet kan säga hur nästa steg kommer te sig och det kommer kanske bli något jag inte vill men förväntar mig så känns det otroligt spännande och ytterligare en sak som får mig att växa lite som människa. 
 
Kort sagt kanske jag varit tyst under en längre tid nu men det har varit en helade tid för mig och något viktigt. Nu spyr jag igen nästan i munnen för jag använder såna fjantigt ordkombinationer. 
 
 

Kommentera

Publiceras ej