Då var black friday här. Årets kommersiella jippo om ni frågar mig. Tycker det är über löjligt att denna dag inte ens kan få etablera sig i Sverige innan vi ska förlöjliga det hela med en fiveday rea eller helgsrea. Lyckligtvis har jag hållt mig hemma detta år. Förra året åkte jag och Eduard till Mall och scandinavia av alla ställe för han skulle ha en tv. Det borde ha varit kaosartat men vad jag kommer ihåg var det inte så farligt man kan tänka sig... eller så har jag bara förträngt det. Det enda jag kommer ihåg var att maten var slut på den restaturangen vi gick till och det de hade kvar var inget att hurra över.  
 
I år har jag hållt mig hemma hela dagen. Cindy har uppdaterat mig om att det var så många människor i stan att man knappt kunde andas. Själv har jag shoppat i lugn och ro hemifrån. Det blev två köp detta år, vilket är två köp mer än förra året. Ett ps4 pro och så självfallet The sims 4 katt och hund. Jag trodde verkligen att jag skulle kunna stå ut lite längre utan att slå till på spelet men när tanken på att köpa det på Black friday för en lite billigare slant fanns det inget stopp eller betänketid. 
 
Dock börjar bristen av friskluft idag kicka in nu. Börjar känna mig lite snurri, trött och som att andningen inte riktigt är med mig. Kanske den smällen man får ta när man spenderat lite extra pengar och jobba hemma ytterligare en fredag. 
 
 

Kommentera

Publiceras ej