Idag känns livet så mycket bättre. Motivationen och effektiviteten är inte riktigt i hamn som de är på de där riktigt bra dagarna men idag känner jag mig åtminstone mänsklig. Tror allt beror på faktumet att jag igår faktiskt la mig riktigt tidigt eller åtminstone tidigt. Jag kröp ner i sängen strax efter 21 och tittade på Once upon a time innan jag stängde av och checkade ut för dagen.

Nu på morgonen har dagen förgyllts något med den vanliga konversationen med en av mina kollegor. De första 11 månaderna av min tid på jobbet brukade hon och jag vara först på jobbet, efter en tid här började vi prata med varandra på ett lite djupare och mer tillförlitligt vis om både arbetet och saker utanför. Men nu var det ett tag sedan en sådan stund. Det beror dels på att det varit mycket ledigheter, både i somras och sedan har hon och jag varit lediga omlott men även för att andra händelser på jobbet krävt vårt fokus. Den största anledningen tror jag dock har varit för vi sedan en månad+ fått en ny kollega som brukar komma efter mig men före min tid. Den lilla stunden på morgonen har jag saknat och just av den enkla anledningen känner jag mig så berikad och motiverad att fortsätta dagen.

Nu ska jag försöka överträffa gårdagens ineffektivitet, vilket inte borde vara allt för svårt. Efter jobbet väntar en dejt med Johanna och superhjältar i legoformat. Känner att det ska bli härligt med lite vardagslyx.
//Ynnejaxl

Kommentera

Publiceras ej