När jag vaknade igår kände jag i hela kroppen vilken bottendag jag hade framför mig. Jag var nedstämd, ledsen och hade verkligen ingen lust med den dagen. Jag ville bara somna och vakna upp igen på söndagen som förhoppningsvis skulle vara något bättre, men där och då visste jag vilken värdelös helg detta skulle bli. Den känslan hängde i sig hela dagen tills jag träffade Eduard, då vände allt. Vi hade en helmysig kväll som avslutades med lite sims så jag fick mina simstimmar även för den dagen.
 
Idag blev man jagad på telefon av Cindy, åtminstone vad man trodde. Det visade sig att det var Lovisa som ringde för att bjuda över mig på en fika. Inte kunde man tacka nej till det så jag kom över så fort jag kunde. Då kom det fram att den lilla flickan tagit Cindys telefon och ringt mig utan att dela med sig av sina planer till någon annan. Så jag dök upp mer eller mindre oväntat. Även om det var lite tokigt kan man inte låta bli att mysa lite inombords över det. Det blev därför en heldag med dem två och även Emil på ett litet hörn. Cindy och jag fick några timmar för oss själva när Lovisa och Emil gick på gymmet tillsammans. 
 
Nu har man packat gymväskan för imorgon, ska få mina simstimmar för denna dag och sedan är det dags att sova. Imorgon blir det en liten sovmorgon eftersom jag ska till läkaren på förmiddagen innan man ska till jobbet för fotografering. Men framförallt ska mysa rejält över att denna helg inte blev i närheten av vad jag trodde det skulle bli när jag vaknade igårmorse. 
//Ynnejaxl 

Kommentera

Publiceras ej