Idag kom den där dagen. Den dagen de flesta bilister fasar och ibland känns det som jag fasar den något extra eftersom min skruttbil inte hanterar kyla bra överhuvudtaget. Lyckligtvis resulterade inte den oväntade skrapningen i någon försening till jobbet. Jag trodde inte jag skulle hinna till tåget med tanke på hur många bilister det varit ute på mornarna de senaste dagarna men idag var det lika lugnt som vanligt. Det fanns även gott om utrymme att välja och vraka bland finparkeringen men eftersom jag dels var lite stressad efter morgonens tvång och dessutom inte hade en klar syn bakåt blev det ingen backparkering utan en latparkering. 
 
Redan igår när jag åkte till jobbet slog det mig att min nuvarande jacka nog blivit lite för kall för detta väder och jag borde nog byta till en varmare modell. Dock kom jag hem försent igår för att komma ihåg det så imorse slog samma tanke mig. Antingen det eller så får man applicera lager på lager tekniken. Vad det kommer till klädsel är det en ganska fascinerande sak. Igår medan jag stod och frös på perrongen dök en man upp iklädd en t-shirt med en täckväst ovanför, med andra ord bara armar. Idag sår jag en annan man med capribyxor och enbart en ziptröja. Själv går jag och fryser med vanliga byxor, trenchcoat, sjal och handskar... imorse funderade jag till och med en kort stund om det var för tidigt för en mössa eller inte. Visserligen hade Karin på sig mössa på tunnelbanan för en månad sedan vilket jag fann oerhört provocerande - speciellt eftersom hon precis oroat sig inför sin tältning i Kiruna och hur mycket hon skulle frysa där - men jag kom snabbt fram till slutsatsen att det är lite för tidigt för en mössa ännu. 
 
Nu ska jag försöka återfå lite värme på kontoret innan dagen och dess äventyr kan börja på allvar. 
//Ynnejaxl 

Kommentera

Publiceras ej