Jag har haft en sån där fantastisk helg igen och nu kommer ni som känner mig veta exakt vad jag ska sammanfatta den med för ord: P-R-O-D-U-K-T-I-V-I-T-E-T. I fredags flexade jag ut tidigt eftersom jag tyckte jag att jag gjort mig förtjänt av det både den veckan och kommande vecka. Skyndade mig hem då jag började baka bröd. Tog mig ett bad med en av mina kvarstående badbomber medan jag lyssnade på Mordpodden. Det var så mysigt så jag faktiskt lyckades somna i badet. Upp ur badet och in i köket igen där jag påbörjade en morotskaka som varvades med både brödbak och middag. Lagom till att Idol drog igång var allting klart och jag kunde slå mig ner i fotöljen. Det var då tröttheten slog till kraftigare än någonsin kändes det som. Strax efter 21 kapitulerade jag till känslan och dök ner i sängen, behöver jag säga att jag sov riktigt gott den natten?
 
Den tidiga läggningen resulterade i att jag vaknade halv åtta på lördagmorgon, pigg och redo för lördagens äventyr. Tvingade mig själv att somna om flera gånger innan jag till slut valde att kravla mig upp ur sängen vid niosnåret. Upp gräddade nybakat bröd till fruskot sedan åkte vi till mormor och gjorde lite temporärt fint i väntan på hennes gravsten. Hem igen för att städa, hade ingen vidare lust med det eftersom jag inte heller kunde komma på något roligare fick det minsann bli så. När alla ytor var färdigdammade och torkade orkade jag inte mer så istället tog vi ytterligare en tur till mormor för att lämna lite ljus och sedan hem igen till fotboll, middag och mys med mamma. Ännu en tidig läggning men det var väl både väntat och behövligt.
 
Söndagen började med hantering av golvet, vilket gick relativt smärtfritt. Sedan kom suget efter en vana som jag tror många kan gissa sig till, Sims. Tog tag där jag slutade vid sist, det vill säga med min blivande läkare Luna. Sims är verkligen fascinerande. Det är i princip samma sak man gör om och om igen, spelar igenom liv, ändå finns det miljontals olika scenarion och man tröttnar inte på det. Just nu har jag i mitt huvud målat upp den i särklass längsta historien som jag vill spela ut, vilket på riktigt kan pågå i all oändlighet. Blev så nöjd igår när jag kom på den att jag skrev ner den. Men ska inte avslöja för mycket nu utan avslöja dne i takt med att den utspelas. Fick avbryta mitt simsande för att gå på femårs kalas. Lilla Lovisa skulle minsann firas med dunder och brak. När kalaset var över och behovet av riktig föda var tillgodosatt fortsatte kvällen med sims. Man skulle kunna tro att även denna kväll bjöd på en tidig läggning men eftersom jag spelade sims blir jag inte trött och jag tvingade mig istället att slita mig ifrån det alldeles för sent. 
 
Några frågetecken på varför jag tycker denna helg var så mysig? 
//Ynnejaxl

Kommentera

Publiceras ej