När jag träffade Rohie igår lyfte jag problematiken med att jag frös något ofantligt och kanske borde lägga skinnjackan på hyllan för detta år. Även om jag älskar hösten så är jag så dåligt på övergångsperioderna mellan årstiderna, jag är alltid sen med att ta det där steget och acceptera att året har förändrats och bytt säsong. Imorse blev det inget farväl av skinnjackan, den fick följa med ännu en dag men med en kompletterande halsduk. Dock kändes det lite väl kallt ändå när jag stod på perrongen och jag slogs av insikten att min trenchcoat är inte så myket varmare, så vill jag använda i år måste jag göra ett jackbyte snart. Därför blir det ett jackbyte imorgon, har för första gången på länge tänkt pallra mig in till jobbet på en fredag så varför inte fira det med att välkomna hösten på allvar? Dock blir det bara en dag på kontoret till lunch vänder jag hem för att invänta helgen och en lekdejt med Cindy. 
 
Men nu ska man först klara av en torsdag. Har inte broderat på hela veckan och kom på mig själv redan imorse när jag stod på perrongen att jag längtade efter det, sen dedss har den känslan hängt kvar. För de som undrar kan jag meddela att tåget var försenat så det hanns med en massa tankar på morgonkvisten. Nu ska jag återgå till den känslan och försöka få tidne att gå lite fortare genom att tackla utformningen av testfallen för denna releases acceptanstest.
//Yennajxl 

Kommentera

Publiceras ej