Så besviken att detta regn kommer den dagen man måste till jobbet. Haded varit så mysigt med en ren och skär hemmadag idag. Har kommit in i ett simsmode igen efter en månads uppehåll. Vilken junkie jag låter som. Jag är nu inne på nioende generationen av den mäktiga Salvatorsläkten. Det betyder att jag inom en snar framtid kommer uppnå den mycket efterlängtade första dynastiprestationer. Det måste nästan firas med en rejäl fest ... eller kanske en ny expansion till Jenny?
 
 
Vädret är som sagt regn idga kan jag meddela den stackaren som lyckats hitta hit men ännu inte tittat ut genom förnstret. Eftersom jag inte hade några vattentäta sommar/höst skor fick det istället bli mina höst/vinter skor. Jag är medveten om hur löjligt det där lät, ville bara poängtera att det är mina vinterskor. Det innebar att ha klackar, något om jag snabbt kände inte alls tillhörde min vardag. Vaderna blev en aningen irriterade när jag var tvungen att spurta till parkeringsautomaten längst bort eftersom den närmsta inte fungerade, tillbaka till bilen och sedan till tåget som man precis hann med. När tåget sedan rullade iväg kom alla orostankar. Lade jag upp biljetten tillräckligt tydligt? Satte jag i handbromsen? Ibland kan man inte låta bli att fnysa åt sig själv. 
//Ynnejaxl

Kommentera

Publiceras ej