Så fruktansvärt trött idag. Det känns som jag antingen har en dunderförkylning som bara ligger och lurpassar på sämsta tillfället att bryta ut eller som man gråtit intensivt under en längre period. Riktigt tung i huvudet och ögonlocken vill falla ihop för att skänka mig lite sömn. Visserligen har jag känt en förkylning denna vecka, vilket resulterat att jag vid två tillfällen beslutat att skippa träningen i sista sekund. Men känner mig inte riktigt sjuk idag. Tycker inte heller att det kan bero på sömnbrist, visserligen sov jag mindre i natt än vad jag gjort de övriga nätterna denna vecka men så illa var det ändå inte.

Har en mysig hel framför mig. Fredagen inleder med tjejkväll med mina favoriter, Cindy och Lovisa. Vi ska äta middag, baka och smaska på det framför en disneyfilm. Dessutom ska den lilla tösen få sina julklappar eftersom jag ännu inte träffat henne sedan den högtiden. När den kvällen börjar lida mot sitt slut väntar hämtning av Eduard och sedan är helgen mer oviss men den kommer garanterat bli mysig. Tänker också hinna med lite sims, såklart.

Hade valet igår att spela sims eller kolla film, valet föll på film, kände mig för trött för att anstränga mig. Såg Wolverine, en film jag är rätt så kluven över. Det hände två saker i den som jag faktiskt tycker förstörde den, även om jag vägrar att köpa den senare av dem … det vill säga slutet. Därutöver fann jag det som vanligt tillräckligt irriterande att bli teasead av en historia som aldrig förklaras att jag är beredd att förkasta hela filmen. Westchester händelsen kan efterlikna det agg jag kände när Mad Max lämnade så många saker oförklarade, vilket för mig totalförstör en film.

Men nu har jag för ovanlighetens skull en lång fredag framför mig på kontoret. Har tagit beslutet att stanna här tills jag ska möta upp Cindy, vilket inte blir förrän efter en vanlig arbetsdags. Blir en massa plus på flexkontot för mig denna vecka … fast jag har ju inte flex längre egentligen.
//Ynnejaxl

Kommentera

Publiceras ej