Förra veckan var mitt första träningspass på en månad, komiskt nog var det även mitt första klättringspass på flera månader. I söndags bestämde jag mig för att denna vecka skulle bli min första riktigt träningsvecka sedan min oturliga förkylningsperiod och igår kickade jag igång veckan med den första dagen av mitt nya liv, valet föll på bootylicious. Det känns rejält i mina ben och sätesmuskeln idag, vilket är så fruktansvärt satans skönt!
 
Något annat som också känns helt fantastiskt är att jag igår slogs av insikten att det nu är ganska bart på marken, vilket öppnar upp för möjligheten att springa (förutsatt att temperaturen stiger något också). Om allt går enligt planerna kanske det blir debut reda på torsdag, beroende på hur sargade mina ben är efter dessa dagar. Under min sjukdomsperiod beslutade jag mig nämligen för att lägga extra tyngd på just rumpa och lår, skulle så gärna vilja finslipa den delen av kroppen. Tänker att tuffa träningspass med den inriktningen samt en någorlunda rutinmässig löpning är nog den mest optimala kombon av träningsform för mig, både resultatmässigt och motivationsmässigt. 
 
Min träning har ju blivit lidande detta år eftersom jag länge kände mig halvrisig innan jag faktiskt blev risig. Det har, ganska naturligt, resulterat i en viktuppgång på 1,5 kg. Något som jag dels vart ganska okej med men ändå känt en uns av besvikelse över när jag klivit upp på vågen och sett sifforna lysa tillbaka mot en. Förra veckan började jag dra åt på saker och ting, dels de rena godisarna och även den goda maten. Det verkar ha gett kraftiga resultat redan nu eftersom jag imorse när jag klev upp på vågen såg att de 1,5 kilona försvunnit. Självfallet kan det vara - läs troligtvis - temporärt men det var ett efterlängtat glädjerus som for genom kroppen. 
 
Idag har vi AW med jobbet, innan dess har jag en surdegsförmiddag som följs av en mötestät eftermiddag. Gårdagen till ära bjuder jag på nedanstående gamla dänga. 
//Ynnejaxl
 

Kommentera

Publiceras ej