Igår var den första riktigt arbetstiden för mig på över två veckor. Det var en härlig känsla att vara tillbaka på kontoret igen även om jag kände man inte alls var frisk ännu. Idag känns det bättre i både näsa och öron, dock vaknade jag med en huvudvärk som jag gillar beror på diverse spänningar. Tyvärr relativt vanligt för mig men lika besvärligt varje gång. Det känns en aningen olägligt att det skulle slå till just idag eftersom jag tänkt vara extra duktig och stanna kvar längre på kontoret än vanligt på fredagar för att försöka bocka av en av mina surdegar.

Min långa sjukdomstid har gjort mig riktigt rastlös vilket gett upphov till fantasin att spira rejält gällande det mesta. Bland annat väcktes lusten för poledance till liv igen, dock lockar det inte att gå ensam så jakten på en sidekick lever eftersom Emma inte ville igen. Igår fick jag något ryck från ingenstans då jag rätt som det är ville vara riktigt tjejig och fixa mina naglar. Måste genant erkänna att jag inte har någon vidare koll på det så vände mig till Cindy, vilket resulterade i att jag flirtade med henne på ett gemensamt besök så hon kan hålla mig i handen och leda mig genom denna erfarenhet som känns lite skrämmande. Alldeles nyligen bokade vi tiderna så i slutet av nästa vecka kommer jag ha klumpiga händer igen. Kommer ihåg hur det var på gymnasiet när jag köpte lösnaglar själv och satte på, man kände sig helt handikappad om man inte haft det på ett tag. Minns också den stora besvikelsen när de trillade av på direkten eller satt snett. Denna gång kommer de förhoppningsvis sitta på lite snyggare, sita längre och framförallt kännas bättre och mer sofistikerat.

På tal om att vara sofistikerad dök ett minne upp ur huvudet när mamma en gång beklagade sig över att jag drack Fernet under den tiden jag och Karin gjorde det. ”Kan ni inte dricka något mer sofistikerat” löd hennes vädjan. Förra helgen när det började vända för mig och influensan började lätta blev jag jättesugen på vin. Den stora chocken var att jag var sugen på rött vin, inte vitt som jag i regel dricker. För några dagar sedan kom jag även på idén att man kanske skulle köpa en till flaska Små sure cola eftersom den är så löjligt god att smutta på rent. Till min stora glädje såg jag precis att det sedermera ingår i Systemets standardutbud så det blir nog ett besök där relativt snart.
//Ynnejaxl  

Kommentera

Publiceras ej