Måndagen har spenderats hemma. Igår verkade den förkylningen jag känt av i flera veckor beslutat sig att blomma ut till dess glans. Det var ett beslut jag var ganska nöjd över efter jag fattat det igår, en känsla som höll i sig även under denna dag. Visserligen har jag en lättare inre stress över allt jag missar på jobbet och beklagar mig lite över de impulsköp all denna extra tid fått mig att göra men det kändes ändå så värt med tanke på hur jag mått idag. Blir att stanna hemma imorgon med, även om jag tror att jag skulle orka med att jobba hemifrån känns det vettigare att för en gångs skull ta det säkra före det osäkra och hålla tummarna för att det förkortat sjukperioden. Dock om man tittar på mamma som troligen råkat ut för influensan låter det inte lovande. Men jag har varken tid eller lust att insjukna så mycket så jag vägrar helt enkelt att bli sjukare. 
 
Dagen har till största delen spenderats framför tvn då jag spelat Horizon. Har lyckats upptäcka flera nya områden på min lilla världskarta vilket gjort att dunklet över kartan skingrats en hel del. Med andra ord har jag främst ägnat mig åt upptäcksfärder idag, vågade mig faktiskt på en till degel och funderar på att ge mig på yttliagre en imorgon, alternativt ikväll efter farmen. Imorgon är det nog dags att gå vidare med storyn. Jag har lyckats lvl på tok för mycket för storyn så det är på tiden att jag går vidare med den nu. 
//Ynnejaxl
 
Har ännu inte lyckats stöta på denna filur i skogen, ser inte framemot det mötet. 

Kommentera

Publiceras ej